Thursday, May 6, 2010

BLOG UNTUK SANG PENCINTA MAKANAN DAN SUKA MAKAN-MAKAN

Salam 1Malaysia kepada semua.

Hidup untuk makan atau makan untuk hidup? Kalau difikir-fikir, sama la macam 'ayam & telur', mana yang keluar dulu? Apa pun, bila cakap pasal makan, rasanya semua orang suka makan. Eh, ada juga yang tak suka makan. Pilihan masing-masing la. Saya memang suka makan dan cepat teruja dengan makanan. Kadang-kadang bau bawang goreng pun dah buat saya terliur-liur untuk makan.

Tapi apa yang penting, saya publish blog ni sebenarnya nak berkongsi dengan sesiapa saja tentang makanan. Sedap ke tak sedap. Sebab tu nama blog ni 'sedapxsedap'. Bukan saja tentang makanan, tapi juga tentang service di outlet-outlet makanan, tak kira la gerai ke atau pun hotel 5 bintang.

Contoh, kalau sesiapa ada makan di mana-mana, dia nak share dengan semua orang, makanan tu sedap ke tak sedap ke, service baik ke hampeh ke, ha boleh la diceritakan dalam blog ni. Tujuannya supaya kita tak terkena makan di tempat yang tak sedap dan moga-moga tuan punya kedai makan tu sedar diri la sikit kan bila dia terbaca komen orang ramai dalam blog ni. Atau kadang-kadang kalau kita pergi outstation or traveling, nak la jugak tau specialty makanan satu-satu tempat tu. Tak la tercari-cari and boleh buat persedian awal dimana nak 'belasah' makanan yang sedap :)

Saya harap, blog ni dapat memberi manfaat kepada semua. Jadi komen la apa-apa sahaja tentang makanan dengan jujur, ikhlas dan positif. Kalau sedap cakap sedap, kalau tak sedap cakap tak sedap.

Jom makan-makan!

1 comment: